Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Dat was bij ons ook eventjes het punt toen we voor de keuze inductie/gas stonden.
Maar toch geen spijt van het feit dat we er eentje op gas kozen.
Schoonmaken is idd wat moeilijker dan zo'n glazen inductie-plaat maar al bij al valt dat nog goed mee.
Is makkelijk 'uit elkaar' te halen en als je telkens nadat je gekookt hebt even met een schotelvod over de inox gaat blijft dat best lang proper.
Ik doe gemiddeld 1 keer per maand eens 'grote kuis' aan't vuur en verder gewoon dagelijks/tweedagelijks bijhouden.
Overigens heb ik destijds nogal op mijn strepen moeten staan toen we gingen kiezen. Ik kon bij geen keukenboer op batibouw binnenwandelen of we werden willens/nillens naar de inductie geleid. Waar natuurlijk een ervaren kok stond te toveren en iedereen zijn pens vol zat te vreten.
Na lang volhouden werden we dan toch richting de gasvuren gebracht en dan sta je daar moederziel alleen in een donker hoekje, achteraan de stand, een uur te wachten tot er eens iemand uitleg komt geven...
Toch nog geen minuut spijt van gehad.
Rooster het vel maar eens van een paprika op een inductieplaat...

|
Ik kan me dat heel goed voorstellen en de directheid van een gasvuur heeft inderdaad heel veel voordelen.
Toch heel tevreden over mijn inductie maar gebruik ook nog een salamander (grill), een rotisserie en een microwave.
(De paprika bvb. gaat onder de grill.)