Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2020, 14:16   #24
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Beste Pianoman, ook de Israëllovers zijn bekend, maar we zullen ook maar geen namen noemen, zeker?!

Los daarvan: als ik graag een chocolade-ijsje eet en u ook, moet ik dan stoppen met ijsjes eten omdat u dat ook graag eet?

Ik zie bijgevolg het verband niet tussen uw goedkope gedachtegang om alles op een grote hoop te gooien. Wel een - onhandige en heel opzichtelijke - poging om het intellectueel debat te verstoren en er puur emotionele elementen in te brengen. Dat probeert u trouwens al de hele tijd. Denk maar aan de draad waar u oproept toch maar medelijden te hebben met die arme Joden die uit het Nabije Oosten zijn verdreven, want ja, ze hebben toch veel meer verloren dan die verderfelijke Palestijnen. Er is geen redelijkheid in uw betoog. Enkel emotie.

Ik vind zijn emotioneel geladen insteek ook eerder ergerlijk dan zinvol. Maar je doet zelf niet veel anders dan systematisch elke discussie over israël en de palestijnen te herleiden tot wat historische voetnoten die dan volgens jou weer de 'oorzaak' zijn van het probleem. Hoeveel keer heb je hier al een lans zitten breken voor jouw stelling dat al de ellende komt doordat de VN in 1948 besliste om op dat stuk grondgebied een joodse staat te laten oprichten ? Erg rationeel klinkt dat allemaal niet, het sentiment loopt ervan af.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden