Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Als men dit al ontkent, wil men eigenlijk geen intellectueel eerlijk debat. Iedereen weet immers dat hogere snelheid nu eenmaal grotere remafstand inhoudt. Hoe trager de snelheid hoe sneller er ook adequaat gereageerd kan worden.
|
Ook weer theorie. In praktijk kan de remafstand van voertuig tot voertuig heel erg verschillen Banden ophanging en het remsysteem kan heel erg anders zijn. Ook de reactietijd van de bestuurder speelt een grote rol. Vrouwen reageren doorgaans ( zeg wel gemiddeld) zelf iets trager dan mannen. Oudere mensen reageren doorgaans iets trager dan jonge mensen.Net als slechtzienden iets trager reageren dan de goedzienden.
Vraag dat maar aan boksers....sommigen hebben een veel betere vista dan anderen.
Jij legde hier toch ook ooit een ganse theorie uit dat de ene fiets niet de andere is ....
Uw auto zal veel veel meer meters nodig hebben dan de mijne om tot stilstand te komen.
Neem de 911 Carrera Cabriolet. In augustus 2013, toen de ADAC de meting deed, stond het zomerse model al na 31,3 meter stil vanaf een gereden snelheid van 100 km/h.
De slechtste auto uit de ADAC-test tot dusver is de Citroen Jumper Combi. Die heeft 47,8 meter nodig om vanaf 100 km/h tot stilstand te komen.
Dus zal die Porsche aan 150 vlugger stilstaan dan de Citroën aan 100 of toch ongeveer.