Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach
"Meer dan veertig Belgische stopplaatsen ontvangen minder dan vijftig reizigers per dag, waarvan er slechts zes in Vlaanderen liggen."
En dan zou men Genk hebben willen sluiten? Dat is op het gemene af. Dat is als het afsluiten van het oosten van Vlaanderen. Toch een paar honderdduizend mensen. Ik kan me wel voorstellen dat bepaalde politici dat wel zouden zien zitten. Die wat regionale belangen priorizeren bijvoorbeeld.
Trek midden in de provincie gelegen 'eindstation' Genk door tot Maastricht en je creëert een ontwikkelingspool die Vlaanderen en België ten goede zal komen. Het aantal reizigers zal er ook sterk door toenemen.
|
Stopplaatsen zijn onbemand. Dat is dan ook wat men voor Genk onderzocht heeft - het schrappen van perron- en loketpersoneel. Er was nooit sprake van om Genk van de spoorwegkaart te schrappen.
En dat schrappen van personeel is een algemene tendens die veel belangrijkere stations treft. In Brussel Schuman is er de helft van de tijd geen perronpersoneel meer aanwezig - en dan spreken we over 8500 reizigers per dag (meer dan Hasselt of Oostende)
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
|