Los bericht bekijken
Oud 12 februari 2005, 12:55   #10
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De VLD heeft zijn ziel al aan de PS-duivel verkocht om aan de macht te kunnen blijven.
Dat is uw omschrijving.

De VLD zit in een coalitie met o.a de PS, en het beleid van de regering wordt niet uitsluitend door de VLD bepaald.

Ik gebruik het woord duivel niet voor partijen die honderdduizenden van mijn landgenoten vertegenwoordigen.

Voor mij is het VB geen duivel, maar een partij waar ik het grondig oneens mee ben.

Een coalitie met die partij zie ik daarom ook niet zitten. Volgens Bouckaert zijn de links-liberalen in de VLD goed voor 10% van de stemmen, dus zowat de helft van de VLD stemmen.
Daar hoor ik dan blijkbaar bij, en ik denk dat die 10% een coalitie met het VB nooit zullen aanvaarden, zelfs niet op gemeentelijk vlak.

Ik zal het maar zeggen: mocht de VLD-Antwerpen zeggen dat ze voor een coalitie met het VB gaat, dan stem ik (zonder geestdrift) voor de SP.a.