Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Het is vreemd. Op de website van VTM/HLN zag ik een verslag over betogingen in Italië. Er waren ook enkele foto's bij. Op de website van de VRT vind ik daar niks over terug. Ik heb net nog gekeken bij buitenlands nieuws daar, maar ik vond niks terug over Italië. Is dit 'n poging van die journalisten bij de VRT om de EU te redden? Waarom verzwijgen ze dat? Nu ja, 't is geen betoging tegen de EU, maar tegen hun eerste minister.
|
Ik vind het idd vreemd dat VTM/HLN verslag uitbrengt van een betoging in Italië met amper 200 deelnemers. Dat is nu niet bepaald wereldnieuws dacht ik.
Ik ben me al een tijdje vragen aan het stellen bij sommige media-groepen. Ook krantengroepen die allemaal hetzelfde nieuws brengen, in dezelfde bewoordingen. Dat lijkt mij geen gezonde situatie voor de kritische burger die méér dan één invalshoek wil over nieuwsfeiten.
PS ik heb meer vertrouwen in de (objectieve) berichtgeving van de VRT dan van VTM/HLN-die-afhankelijk-zijn-van-financiële-inbreng-door-belangengroepen om te overleven.