Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annvl
Discriminatie is volgens u een mensenrecht. Waarom is dan diefstal géén mensenrecht?
|
ik antwoordt uiteraard niet in plaats van prof. Storme, maar dit is mijn mening:
u houdt volgens mij niet goed het onderscheid tussen de publieke sfeer (waartoe de openbare orde behoort) en de private sfeer. Als ik mij goed herinner maakte dhr. Storme in zijn essay trouwens expliciet duidelijk dat discriminatie in de publieke sfeer uiteraard uitgesloten zou moeten zijn. In private (rechts)verhoudingen zou discriminatie moeten kunnen. Dat is een perfect logisch, rationeel gegeven dat ik perfect kan volgen.
Als ik mijn appartement verhuur, dan zou ik de vrijheid moeten hebben om te kiezen aan wie ik dat verhuur en met eender welke motieven ik dat wil zonder dat er een inquisitiecentrum zoals het CGKR mij eens komt vertellen dat ik de bewijslast draag dat het niet om "discriminatie" gaat...
in geen enkel geval kan u op die manier een eigendomsrecht of de openbare orde raken, terwijl dat bije een diefstal uiteraard wel zo is.