Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2020, 17:06   #3042
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Krampachtigheid en angst bij de Vlamingen speelt zeker mee. Meer zelfbewustzijn en zelfzekerheid zou zeker helpen. Maar juist dat verwijten wij soms aan Nederlanders. Anderzijds heeft men de indruk dat Franstaligen soms een soort lobectomie vertonen. Er bestaat totaal geen interesse voor hetgeen zich in het Noorden afspeelt.
Magie De Block heeft ook veel goeds gedaan bij de optimalisatie van de ziekenhuizen. De verzorgingsinstellingen (Vlaamse bevoegdheid) zouden zich daaraan kunnen spiegelen. Gezondheidszorg is ook afhankelijk van geografie en bevolkingsdichtheid. Het verwijt van Franstaligen dat hiermee te weinig rekening wordt gehouden is waarschijnlijk ook terecht.
Communicatie en respect zijn sleutelwoorden.
Focus op geografie en bevolkingsdichtheid kan ook vanuit een centraal niveau. Nederlanders kennen Belgen om het feit dat we steeds opnieuw het warm water willen uitvinden. Als Maggie De Block in mijn kieskring zou opkomen zou ik voor haar stemmen. Ik ben niet met alles akkoord, zeker niet met haar verwelkoming van minderjarige asielzoekers die Griekenland zijn ingevallen en nog minder met de coronasluiting van DVZ. Voor mij geniet ze van het voordeel van de twijfel dat ze niet te hard met onze voeten laat spelen door de farma en de ziekenhuisnetlobbies.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden