Los bericht bekijken
Oud 5 juni 2020, 10:14   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Nochtans was Straffen Hendrik zeer genuanceerd. Lees ik in De Standaard van vandaag:

Citaat:
De West-Vlaming vindt dat een coalitie met Vlaams Belang moet kunnen. ‘Ik pleit daar niet voor. Maar dat moet kunnen. Dat moet ook kunnen met PVDA. Ik ben tegen het cordon sanitaire’, zegt hij in het interview. ‘Ik denk trouwens dat coalitievorming het beste middel is tegen extremisme. Als een partij toetreedt tot een coalitie, dan moet die wel nuances leggen, milder worden en rekening houden met anderen.’ Bogaert vindt het in ieder geval niet kunnen ‘dat een partij met zoveel kiezers op voorhand uitgesloten wordt’. Of nog: ‘Eén op drie zou voor Vlaams Belang of PVDA stemmen. Als je die mensen blijft negeren, dan dreigt een groot gevaar. Dan kan de samenleving zelfs uiteen vallen.’
Maar ja, in West-Vlaanderen denkt de cd&v zijn schaapjes op het droge te hebben met 'zoontje van Coens', oude Hilde en met oud-tante Nathalie Muylle.

Zelfde gazet, zelfde artikel:

Citaat:
Een partijkopstuk wijst er subtiel op dat Bogaert met Coens en Nathalie Muylle twee extra concurrenten heeft in zijn provincie, naast Crevits. ‘Dus neen, ik denk niet dat hij nog een toekomst heeft bij ons. En hij weet dat.’
We gaan de volgende verkiezingen moeten afwachten wat het wordt.
Mijn persoonlijke inschatting is dat zowel Coens als Muylle niet zo'n succesvolle palmares gaan behalen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden