Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove
We gaan straks auto's verbieden die omzeggens niks meer verbruiken. Volgens mij is alles in acht genomen zo een auto minder belastend voor het milieu dan een EV. Als we nog maar denken aan al de smeerlapperij die via die batterijen in het milieu zullen terechtkomen hou ik mijn hart vast.Dat men me niet wijsmaakt of gans dat proces milieuvriendelijk zal zijn. Ik denk dat die 3 litertjes diesel daar in vergelijking peanuts tegen zijn
https://www.hln.be/auto/gedaan-met-d...-kan~a80e4ab7/
|
Wat een onzin.
Een #EV zal in de regel in dezelfde omstandigheden maar 1/3 equivalent verbruiken van een diesel.
En dat zonder giftige uitlaatgassen.
De diesel is ten dode opgeschreven, kan hoogstens nog wat uitbollen als plug-in hybride in diesel-SUVs (Mercedes bvb).
Citaat:
|
Volgens mij is alles in acht genomen zo een auto minder belastend voor het milieu dan een EV.
|
Wetenschappers hebben de beste modernste dieselwagen (en de minst vuile) vergeleken met de beste EV. Het resultaat vind je in een andere draad.
Iedereen is vrij een mening te hebben, ook al baseert die wslk op toogpraat.
# Energieverbruik
Citaat:
EVDB Real Range
Actieradius 310 km
Verbruik Voertuig 153 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 1.7 l/100km
WLTP Normering
Actieradius 409 km
Verbruik Normering 149 Wh/km
Verbruik Voertuig 116 Wh/km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 1.7 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 1.3 l/100km
Praktisch Energieverbruik
tussen 104 - 216 Wh/km
Stad - Winter 161 Wh/km
Snelweg - Winter 216 Wh/km
Gecombineerd - Winter 186 Wh/km
Stad - Zomer 104 Wh/km
Snelweg - Zomer 164 Wh/km
Gecombineerd - Zomer 132 Wh/km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.
https://ev-database.nl/auto/1177/Tes...ard-Range-Plus
|