Los bericht bekijken
Oud 8 juni 2020, 08:16   #1036
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb uw artikel gelezen. Niet de artikels waar het naar refereert. De citaten komen uit uw artikel. Ik zeg U dat de bias rond een factor 2 draait: ttz dat een zwarte gemiddeld 2 keer zoveel kans heeft op controles dan een blanke. Ik vind dat overeenkomen met het *verwachte* criminele patroon van een zwarte.
U bedoelt racial profiling?. Dat is ook interessant want blijkt dikwijls dat aangehouden blanken een grotere kans hebben in overtreding te zijn. Bv in bezit van drugs. Dan zou men dus eerder blanken dienen aan te houden.

Citaat:
Nog eens, moest dat een factor 20 zijn, ja, dan is er een probleem. Een factor 2 of zo, toch niet ? Uiteraard is er "racisme", dat is natuurlijk. Maar opdat het de spuigaten zou uitlopen, moet het toch wel een stuk extremer zijn dan een factor 2 of zo, nee ? En zoals ik al zeg, zo een factor komt overeen met de normale Bayesiaanse voorkennis (reputatie) die zwarten hebben op crimineel vlak.
Ik denk niet dat die houding gaat bijdragen aan een oplossing voor het rassenprobleem in de VS. Integendeel.
Bach is offline   Met citaat antwoorden