Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen
Goed gezegd...
En de vraag is maar of het menselijk IQ, indien we het neutraal en tijdsongebonden kunnen meten, werkelijk zo stijgt... Of indien met elke generatie niet evenveel kennis verloren gaat dat er aan een andere kant blijkt bij te komen
|
Als ik zie welke kennis er allemaal verloren is gegaan tussen de generatie van mijn grootouders en die van mijn kinderen, kan je niet anders dan zeggen dat de mensen uit de vorige maatschappijen een even hoog IQ moeten gehad hebben als de huidige mens.
Ze gebruikte misschien totaal andere technieken, maar ze hadden dan ook andere noden.
En je moet niet eens testen uitvoeren tijdongebonden, laat Belgen een test uitvoeren in het overleven en toepassen van technieken ergens in de Afrika.
99% overleeft nog geen week.
Mijn zoon was zo ooit op een weekend uitstap van Mensa, vele van de aanwezige leden konden zelfs niet eens een vuur aansteken zonder moderne hulpmiddelen, een knoop aannaaien was een klucht en touwen knopen was een nog grotere ramp.
Hen zelf eetbare planten laten zoeken, draaide uit op massale moord en zelfmoord.
Hen het probleem laten oplossen over hoe ze met enkel een touw een gewicht van 500kg konden verplaatsen met slechts 2 mensen, was om in je broek te pissen, wel van het lachen.