Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat
Jou doel is dus om Bellingcat vrij te spreken?
|
Nee, ik zoek naar fouten in verslaggeving van Bellingcat, om de geclaimde bias te vinden. Tot nu niets gevonden, maar ik blijf zeker, met u, kritisch
Citaat:
Wat ik zie bij Bellingcat is dat ze beide verslagen naast elkaar leggen maar de voorkeur geven aan het OPCW. Ze voeren zelf geen onderzoek, ze proberen alleen Henderson's verklaringen te weerleggen met stukken uit het OPCW verslag.
|
Je kan maar beoordelen wat je kan beoordelen. Als je de rapporten naast elkaar legt (wat ik ook heb gedaan uiteindelijk), dan zie jet dat FFM finaal rapport duidelijk dieper heeft gegraven, sommige onduidelijke hypotheses heeft getest, waar Henderson die nogal snel parkeert asl onmogelijk.
Als iemand zegt dat X onmogelijk is, zonder bewijs en argumentatie, maar Y stelt dat onder die en die omstandigheden X wel mogelijk is, wat is dan de conclusie? Dat X wel degelijk mogelijk is...
Citaat:
Bv die helikopters kunnen volgens OPCW, Bellingcat en jou geopereerd hebben vanaf 150-200 meter die dag. Niettegenstaande ze diezelfde dag bommen afsmeten op 2 km hoogte, het gaat 'm over 2 Mi-8 helicopters van het Syrische leger.
Het is hoogstonwaarschijnlijk en puur zelfmoord als die op 150-200 meter vliegen tijdens zo'n bombardement maar dat is wat OPCW, Bellincat en jij beweren. Dat gaan we toch eerst uit de weg moeten werken.

|
Bellgincat geeft een verklaring:
Although a low-flying helicopter puts it within range of small arms, it can also make it more difficult to target, especially if it were deployed at night, as was the case in Douma.
Maar goed, misschien moeten we dat stukjes ook eens uitzoeken. Vraagstelling dan: "Opereren heli's soms ook onder 500m over Douma". Akkoord met de vraagstelling?
Overigens, Bellingcat geeft ook nog een bijkomende aanwijzing, nl. er zijn heli take-offs waargenomen op een moment dat perfect consistent is met de timing van de aanval. Kan natuurlijk toeval zijn, maar ja, als ge alles optelt, wel heeeel veel toeval nodig