Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66
De liberaal geeft mensen inderdaad de keuze. Roker of niet-roker zijn is ieders vrije keuze. Maar niet in een cafe (of openbare gelegenheid) binnenkunnen omdat het slecht is voor je gezondheid, is een beperking van je vrijheid, en dat is iets waar een liberaal wat moet aan doen.
Je ziet dus, de liberaal staat voor een conflict. En rookvrije cafés naast een roker cafés is geen oplossing blijkbaar, gezien er in Belgie welgeteld 1 rookvrij café is. Blijkbaar is een rookvrij café niet rendabel, ondanks het feit dat slechts 20 % van de Belgen roken. Waarom dat zo is, lijkt me moeilijk te definieren, voorlopig ga ik er enkel van uit d�*t het zo is.
Wat kiest een liberaal dan? Roken verbieden op cafés of niet?
Volgens de eerste keuze verbiedt je 20 % van de Belgen om hun genot in een café te beleven. Maar je geeft ze als alternatief wel de mogelijkheid om even naar buiten te gaan om dat te doen. Ze kunnen nog wel op café gaan.
Volgens de tweede keuze verbiedt je eigelijk 80% van de Belgen om op café te gaan. Als alternatief krijgen ze de mogelijkheid om kanker te trotseren.
Voor mij is die keuze een uitgemaakte zaak. Ik ben ex-roker en verkondigde dit standpunt ook al toen ik nog rookte. De keuze is misschien niet voor iedereen even duidelijk, maar ik woud eze redenatie even opzetten om aan te tonen dat "verbieden" echt wel in een liberaal idee kan passen. Uw vrijheid stopt namelijk waar die van een ander begint, om het maar eens met een cliché te zeggen.
|
je lult naast de kwestie maat.
dat hebben we al gehad.
die werknemers moesten volledig STOPPEN met roken anders waren ze hun job kwijt. dat wil dus zeggen ook niet bij uw thuis roken, of op café, nergens dus.
het volgende plan van onze vrijheidslievende liberale werkgever is zwaarlijvige werknemers voor de keuze stellen: afvallen of ontslag.
men stevent af op een situatie waarbij de werkgever zijn werknemers de wetten oplegt tot diep in hun privé-leven.
moeten we binnenkort misschien camera's in ons huis hangen zodat mijnheer de patroon ons 24/24 in de gaten kan houden?
de wereld wordt zot, mensen.
en er zijn niet eens grenzen meer die de waanzin kunnen tegenhouden.