Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen
Een democratie kan enkel bestaan bij de gratie van onafhankelijke media's die de bevolking onbevooroordeeld inlicht over wat er in de samenleving gebeurt en wat de mensen uit een samenleving denken en weten...
Wij hebben zo'n media niet en dus spreken over wel of geen meerderheden in zulke, door zuivere indoctrinatie ondermijnde gemeenschappen, heeft dus geen enkele zin...
Indoctrinatie door godsdienst, indoctrinatie om politieke redenen of zelfs daar waar voorgesteld als voorwaarden om zogezegde sociale rechten te vrijwaren... Het is altijd pure volksverlakkerij en de geschiedenis heeft ons herhaaldelijk aangetoond wat zulke praktijken met een hele samenleving kan doen...
Maar ja, men verkiest vandaag de opsgehitste enorme verontwaardiging van de brave bevolking tot de legitimiteit voor hun handelen naar voren te schuiven... de democratie zelfs totaal te ondermijnen... de wetenschappelijke waarheid zelfs als niet ter zake doende opzij te schuiven...
Al die uitwassen verdienen enkel zwaar afgestraft te worden en ontneemt de huidige regenten in onze samenleving al hun legitimiteit...
Voor wanneer het riedeltje van 'wir haben dass nicht gewusst'???
|
Mag ik u dan vragen waar er op de wereld ergens iets bestaat wat in de buurt moet komen van wat u hier beschrijft? Is Zwitserland dan wel een democratie?
Ik vraag me trouwens echt af waar u het vandaan haalt dat er "onafhankelijke media" moeten zijn "die de bevolking onbevooroordeeld informeert". Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Wie bepaalt wat nu bevooroordeeld en onbevoordeeld eigenlijk is? In een democratie laat men juist dat oordeel over aan de burger en niet aan een of ander groepje censoren. Wat u beschrijft, is dan ook geen democratie maar een soort verlichte technocratie.