Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum
Alice kan ook geen stemmen zodat die burgerwetten en rechten van de mens en consoorten worden veranderd. Wetten zijn niet heilig, hoe gelovig je ook bent. Als er meer en meer mensen tot het besef komen dat bepaalde wetten niet deugen, dan komt er een draagkracht om die te veranderen, via de stembus. Dat is democratie. Dat is trouwens ook wat al die gelovigen doen zoals jij: stemmen op partijen die hun wensen hopelijk in wetten gieten zodat andersdenkenden zoals Alice op de vingers kunnen getikt worden onder de paraplu "Er zijn wetten waar je je moet aan houden, en als je daar niet mee akkoord gaat kun je het betwisten voor de rechter".
|
U bevestigt wat ik al eerder heb geschreven: democratie is blijkbaar slechts dan democratie wanneer die in haar besluitvorming in de richting gaat die u wilt. Gaat ze een andere richting uit, dan is er blijkbaar geen democratie. Als men in Slovakije een wet stemt waarbij men uitdrukkelijk vastlegt dat een huwelijk iets is wat gesloten wordt tussen man en vrouw, is dat volgens u dus niet democratisch...
U mag trouwens mij één bewijs geven voor de beschuldiging die u schrijft, nl. dat de partij waarop ik stem wetten wil stemmen zodat andersdenkenden op de vingers getikt kunnen worden. Ik ben een democraat: bijgevolg wens ik dergelijke wetten niet en heb me nog nooit in die zin uitgelaten. Als u echter het tegendeel meent, haal maar mijn berichten aan waar u volgens u dat gelezen hebt.