Los bericht bekijken
Oud 10 juni 2020, 19:47   #3274
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Begrijp ik het goed dat je volledig abstractie maakt van de NPI maatregelen om het verloop van de epidimie te beschrijven?
Als je met NPI Non-pharmaceutical interventions bedoelt, natuurlijk maak ik daar GEEN abstractie van, het is exact daarover dat het gaat.

Ik had daar al een post over geschreven maar vind hem niet direct terug. Ik ga dus terug even opzoeken waar het stond in hun modelbeschrijving:

die staat hier:

https://arxiv.org/abs/2004.11342

Daar baseer ik mij op.

Op p 4 vind je:

Citaat:

We included 6 interventions, one of which is constructed from the other 5 interventions, which are timingsof school and university closures (k= 1), self-isolating if ill (k= 2), banning of public events (k= 3), anygovernment intervention in place (k= 4), implementing a partial or complete lockdown (k= 5) and encouragingsocial distancing and isolation (k= 6). We denote the indicator variable for interventionk?{1,...,6}byIk,t,m,which is 1 if interventionkis in place in country m at time t and 0 otherwise.
Maw, de variabelen I_k,t,m is gewoon een switch, die 1 is als de interventie k op dat moment t van kracht is in land m, en is 0 als die dat niet is.

Bovenaan p 5 vind je dan de formule voor R(t).

Daar zie je duidelijk dat er een vrije parameter alfa_k is voor elk van de maatregelen, en een extra vrije parameter per land beta_m voor de lockdown.

En die parameters geven aan met welke factor R0 naar omlaag gaat als die switchen "aan" staan. En DIE GAAN TERUG OMHOOG ALS DIE MAATREGELEN UITGESCHAKELD WORDEN.

Voor elk ogenblik t wordt er dus een factor toegepast (die fitbaar is via de vrije variabelen alfa en beta) op R0 voor elk van de maatregelen die op ogenblik t van kracht zijn.

Inschakelen: R0 omlaag ; uitschakelen: R0 omhoog.

(wat ze nooit gedaan hebben in hun toepassing van het model).

Meer is daar niet aan he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 juni 2020 om 19:57.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden