Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
Zeker, maar er toch iets wat niet klopt met die subsidies. Vlaanderen geeft meer subsidies aan de (kleine) Vlaamse luchthavens dan wat deze luchthavens verdienen... En dat was vóór de corona-crisis al
Vlaams geld voor kleine luchthavens, maar koers ontbreekt.
Audit Rekenhof
De BBL vraagt een onafhankelijke audit van die subsidies door het Rekenhof, nadat een analyse van de jaarrekeningen heeft uitgewezen dat de luchthavens van 2015 tot en met 2017 ‘slechts’ 17 miljoen euro omzet draaiden, terwijl ze 32 miljoen euro subsidies kregen.
(DS, vandaag)
Wat we zelf doen, doen we beter??
|
De EU commissie oordeelde vorig jaar dat het niet om ongeldige staatssteun ging.
De Nationale Bank becijferde dat de economische meerwaarde van Deurne op 85 miljoen € komt.
In heel de EU worden regionale luchthavens gesubsidieerd.
In Wallonie worden Charleroi & Luik ferm gesubsidieerd...
Et alors ?