Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Bij mijn weten is er zeer weinig bekend over de verkondiger van het Christendom zijn leven.
Hem de stichter noemen is hem te veel eer aandoen, want het is pas lang na zijn dood dat zijn verhalen zijn neergeschreven geweest.
En hij komt uit een periode dat men of hard moest werken om te kunnen overleven of dat men over rijkdom en personeel moest beschikken om te kunnen rondlopen als een pacha.
|
Zo ook met Mohammed. De eerste Mohammed munten werden ruim na zijn dood geslagen. Dit is opzienbarend. Waarom niet tijdens zijn leven of kort erna? In de geschriften van de Levant, gedurende de Arabische verovering, staat niets vermeld over de monogame religie die hun veroveraars met zich meebrachten.
Bon, het lijkt mij een goed punt wat moslims als tegenlast kunnen gebruiken. Hun spirituele leider bestond niet en kon dus ook nooit een slavenhouder zijn geweest.. Het is allemaal niet echt gebeurd, het is slechts religieuse traditie.
Mochten dergelijke discussies mainstream gaan worden dan is dat alleen maar toe te juichen natuurlijk. Ik schat de kans erop aanzienlijk. We zitten nu in een kentering van geschiedenis. Het zal allemaal niet zonder slag of stoot gaan. Bloed zal bloeien hiervoor. Het blijven moslims hé.