Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1
https://nieuws365.be/news/18091/voor...g-van-100-euro
- Start ragepost-
Dus een loon van 2250 euro is al een toploon en daar dien je dus voor gestraft te worden. Om te beginnen, want als men meer geld blijkt nodig te hebben zal spoedig 2000 en minder ook een toploon zijn die gestraft moet worden.
Ikzelf werk soms wel tot 80 uren de week, als ze dit ooit invoeren is het gedaan ermee, dan zorg ik wel dat ik net een euro te weinig verdien om af te dragen zodat lui krapuul steeds geld verdient met niets te doen.
Er is een accuut probleem op de arbeidsmarkt dat er niet voldoende laaggeschoolde jobs kunnen ingevuld worden...
Wie niet werkt voelt zich te goed om lage jobs te aanvaarden of staat liever met zijn handjes open te bedelen en te krijgen van vadertje staat. Of trek de laagste lonen op en verminder de luiemens euh werkloosheidsuitkeringen. Een extra bijdrage van de staat aan een laag loon kan wel eens minder kosten dan een volledige uitkering voor iemand die denkt waarom werken? thuiszitten brengt evenveel op.
Dat men daar is strenger op is of nieuwkomers die na 5 jaar minder als 2 jaar gewerkt hebben gewoon terugstuurt. Kans gehad, kans niet gegrepen, buiten.
Dat zou pas veel geld opbrengen of tenminste minder uit de staat trekken. Op mijn solidariteit hoeven ze al niet te rekenen, ik draag al genoeg af.
|
Werkloosheid beperken in de tijd zou al een hele verbetering zijn.
En als we daarbij het misbruik in de SZ aan banden kunnen leggen ...