Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rataplan
De islam is een hele rare godsdienst, beste mensen.
Een islamiete, waarvan ik de uitspraken vertrouw, heeft mij gesproken over haar geloof, en de goddelijke oorsprong van Christus werd wel degelijk serieus genomen.
Hoe dan ook, de islam is zeker bijzonder agressief.
Laat daar geen twijfel over bestaan.
|
"De goddelijke oorsprong van Christus" is een bijzonder dubbelzinnige uitdrukking. Voor de islam is Jezus slechts een profeet door Allah opgeroepen de joden weer tot het ware geloof te verkondigen. Echter na Hem, hebben de christenen Zijn woorden vervalst en eigen leringen geleerd. Daarop zond Allah de koran naar de Arabieren en gaf hen de profeet Mohammed om nu eens en voorgoed de waarheid vast te leggen.
De visie op Jezus is radicaal verschillend tussen christendom en islam, en zal nooit te overbruggen zijn, tenzij één van de partijen zich buigt voor de andere.
|
Kijk, zoveel weet ik er niet van.
Alleen het volgende: de jonge islamietische vrouw (tweede generatie Belg-Antwerpen), die met mij hierover heeft gesproken, was hoog opgeleid (burgerlijk ingenieur) en lerares wiskunde aan een of andere school; dus niet bepaald een ongeletterde troela.
Zij was ook duidelijk nogal geinspireerd door haar islam, en droeg altijd en overal die hoofddoek, bijvoorbeeld, wat enigszins op mijn zenuwen werkte, onder andere dingen.
Zo goed kwamen wij dus niet overeen.
Maar zij wist mij toch zeer duidelijk te vertellen dat voor haar Jezus wel degelijk van goddelijke oorsprong was: de zoon van God, naar God teruggekeerd door de verrijzenis, en dit in tegenstelling tot Mohamed, die een gewone mens was, zij het de laatste en belangrijkste profeet.
Ik heb dit dus uit redelijk goede bron.
Het werpt toch een enigszins ander licht op het een en ander.
Hoewel het uiteindelijk wellicht allemaal niet uitmaakt, natuurlijk.
Ik vermeld het maar even ...