Los bericht bekijken
Oud 14 juni 2020, 23:48   #35
Tavek
Banneling

Standaard

Anyway, om hier een aantal uit hun dromen te halen:

In BE is het mediaanloon 3100 bruto voor een voltijdse betrekking. Dat is ongeveer 2000 netto. De helft heeft dus meer, de helft minder. Het zal eerder een grotere helft die minder heeft, want er zijn een massa deeltijdsen.

4500 euro netto is "goed modaal", zoals maddox al aangaf. Zeker in de regios buiten de ruit (antwerpen gent brussel) waar vastgoedprijzen niet zo de pan uit swingen is dat ruim voldoende om normaal van te leven.

Vanaf 5k netto behoor je volgens mijn bankier tot de betere inkomens, en vanaf 6000 euro netto gezinsinkomen tot de hogere inkomens. Bij die laatste horen vaak een koppel hooggeschoolden met wat ancienniteit bvb.

Ik spreek over werknemers. Voor zelfstandigen is the sky the limit.

Jaloezie is trouwens een vies beest, en blindelings het hoogste loon najagen is zelden een recept voor een gelukkig leven. Eens goed ziek worden is voldoende om u te laten beseffen dat die dure auto voor uw deur eigenlijk voor niks telt, en de tijd met uw kinderen en naasten veruit het belangrijkste is.

Ik mik dus volop op de "comfortzone", aka die > 6000 netto per maand (gezin) zonder kader of leidinggevende verantwoordelijkheden. En dat lukt aardig.

Dus er staat geen tesla voor mijn deur maar who cares....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden