Los bericht bekijken
Oud 15 juni 2020, 12:09   #3503
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dat zijn dingen die jij NIET hebt gebruikt om aan te geven dat die in de UK wel werkte he. Daar was het gewoon: kijk, lockdown ingevoerd, en kijk, de curve buigt om wat later ! Zie je wel dat het werkt !

Hier ook: al die dingen heb je NIET gebruikt in het kritisch beschouwen dat lockdowns bij ons misschien OOK niet gevolgd werden, dat de dodencijfers hier OOK niet correct waren en zo verder he.

Ik heb U niet horen zeggen "we kunnen nog niks zeggen over de eventuele "bewijzen" dat een lockdown het verschil maakte, want we moeten eerst nog 2 maanden al die getallen bevestigen".

Ik heb U zo kritisch niet weten zijn over de zotte parameter fitting van Imperial College. Ik heb U niet horen zeggen dat dat eerst nog wel eens allemaal moet nagegaan worden.

Nee, daar was het "zodanig evident dat iemand zoals ik die het niet direct zag, wel stekeblind moet zijn". Daar was het geen probleem om "nu al conclusies te trekken".

Maar nu er NIKS TE ZIEN IS van dat spectaculaire effect in Zuid Amerika, "moeten we eerst een paar maanden wachten want misschien zijn al die data gewoon verkeerd, of weten ze ginder niet wat een lockdown is die werkt..."

Euh, nee?...

Waar zit ik te pontificeren dat er absoluut zeker 120.000 doden zijn vermeden?...

Mijn openingspost:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Imperial college heeft een poging gedaan om een counterfactual scenario (zonder lockdown) te ontwikkelen: https://www.nature.com/articles/s415..._reference.pdf

Voor België is de schatting 120,000 doden (tegen 4 mei) indien we niets hadden gedaan, vs. 7300 (tegen 4 mei) met wat er effectief is gebeurd

Dik 100,000 vermeden doden dus.

Was het dat waard?...

Aan een value of life van pakweg 2M€ , is dat een "vermeden kost" van 200Mj€. Ongeveer de helft van het GDP van België.

Ge kunt erover discussieren.

De ganse discussie die erop volgt komt hierdoor omdat je geen enkele effect van de lockdown erkent.