Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian
Ah, het is een zero-sum game voor jou. Al eens overwogen dat het misschien geen zero-sum game is? 
|
"anderen overwoekeren" is altijd zero-sum.
Bekijk het zo: de bedoeling is van uw nazaten (ruim begrip) laten te overleven. Uw nazaten zullen moeten strijden voor eindige resources tegen uw niet-nazaten. Hoe meer resources uw nazaten zullen hebben, hoe gemakkelijker ze die strijd zullen kunnen voeren. Als dusdanig is het ideaal, om 100% van de resources te hebben. Dan blijft er niks over voor niet-nazaten. Maar die gaan zich niet laten doen, die willen ook dezelfde strategie volgen. Dus elke procent resources die er nu naar niet-nazaten gaan, is een hypotheek op de totale dominantie voor uw nazaten.
Citaat:
Stel, je hebt de ganse dag nog niks gegeten, wat zou je kiezen als je deze 2 opties hebt:
Een stuk van 100 gr van een brood van 1 kg
Een stuk van 50 gr van een brood van 200gr
|
Dat laatste, omdat dat wil zeggen dat ik 3 concurrenten heb ; dat zal gemakkelijker te bevechten zijn dan 9 concurrenten. Als ik die 3 concurrenten kan afmaken, zullen mijn nazaten de wereld voor zich hebben en nooit meer schrik moeten hebben van concurrenten. Tegen 9 concurrenten kan ik niet op.
Let wel, mijn nazaten zullen onderling ook weer vijanden worden, maar dat kan MIJ niet schelen. Gelijk wie wint, is een van mijn nazaten.
Eens ik de oldest common ancestor ben van wat overblijft, heb ik finaal gewonnen (postuum dan).