Los bericht bekijken
Oud 13 februari 2005, 19:32   #77
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Halloooo niet-rokende grootinquisiteurs?? Antwoordje graag:

Waarom hebben rookvrije cafés geen succes?

Dat er geen enkele interesse voor is, is de enige verklaring die ik kan bedenken. Kent iemand een andere?
En hoe dikwijls had U een antwoord gewild? Nogmaals, omdat cafebazen niet failliet willen gaan. Zolang er twee soorten cafés mogen zijn, gaat de niet roker varient op de fles. Wij zijn nu eenmaal sociale wezens, we willen wel de rokerscafés uit ons leven bannen, maar niet onze rokende vriend.
Mezelf als voorbeeld nemend, en stel dat de verhouding rokers/niet rokers 50/50 is onder cafebezoekers, dan zou het nog wel eens representatief kunnen zijn ook.
Ik rook niet, mijn vriend wel. Er is 1 cafe voor niet rokers, en één voor rokers. Mijn vriend wil roken, ik niet. Ik mag bij de rokers binnen, mijn vriend niet bij de niet rokers. Resultaat: ik wordt verplicht om rook in te ademen, anders moet ik thuisblijven. Als heel belgie redeneert als ik, dan gaan alle niet rokers cafés failliet.

Dus het antwoord op uw vraag: omdat de rokende medemens zijn verslaving belangrijker vindt dan de gezondheid van zijn vrienden. Daarom.

Voila, nu moet u nooit meer zeggen dat u geen andere reden kan bedenken. Ben ik nu niet vriendelijk?
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden