Los bericht bekijken
Oud 19 juni 2020, 13:17   #292
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee dat was de vraag dus niet.
Jan getuigt steeds van de intentie om abortus via democratische weg natuurlijk, te verbieden en enkel om medische reden nog toe te laten.

Ik vraag me af waarom iemand het zo belangrijk vindt om anderen die keuze te ontnemen?
Wat is dan nog het verschil met moslims die vrouwen achteraan op de bus willen zien, gescheiden van mannen?
Met andere woorden, wanneer moslims dergelijke voorstellen opperen, ook zij willen dit via democratische weg bereiken, hoe kijken we dan naar mensen met een Christelijke achtergrond die evengoed plannen hebben om de rechten die vrouwen nu hebben te beknotten? Wat bezielt gelovigen om hun visie aan anderen op te leggen? Best relevant binnen deze discussie.
Het verschil met uw voorbeelden is enorm.

Jan gaat er immers van uit dat ook een embryo van enkele weken al een mens is die moet worden beschermd.

In tal van aspecten van de maatschappij wordt uw eigen keuzevrijheid begrensd. Uw eigen keuzevrijheid mag immers anderen niet schaden. Ik mag bijvoorbeeld niet met een machinegeweer in het rond schieten op een grote markt omdat de kans groot is dat ik dan anderen dood of minstens verwond.

Jan wil dus niet per se de keuzevrijheid van de vrouw ontnemen, maar wil de foetus (die hij beschouwt als een volwaardig menselijk leven) beschermen.

Net zoals keuzevrijheid van mensen (of het nu mannen of vrouwen zijn) in tal van situaties wordt afgewogen tegen het beschermen van mensen die mogelijks leiden onder uw keuzes, zo weegt Jan het leven van de foetus ook af tegen de keuzevrijheid van de vrouw.

Jan vindt daarbij het beschermen van menselijk leven een hogere waarde dan de keuzevrijheid (op dat vlak) van de vrouw.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden