Los bericht bekijken
Oud 19 juni 2020, 18:00   #146
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Daar hebben we het al over gehad hé.
Ja, en ?

Citaat:
Raar blijft wel dat men wereldwijd ongeveer dezelfde maatregelen genomen heeft, maar soit.
Helemaal niet raar. Het fenomeen is gekend: groupthink en kartel vorming. Ik zou bijna zeggen: spel theorie. Op een zeker ogenblik is het voor een bestuurder veel opportuner om mee te doen met de hoop (vooral dat die allemaal braaf de richtlijnen van de WHO volgen, WHO die staat te roepen dat er nog veel meer gelockdowned moet worden en dat het gevaarlijk is om daarmee op te houden) dan om tegen de stroom in te zwemmen, gewoon uit een rationele kosten-baten analyse voor zichzelf.

Wat heeft een politicus zich te verwijten van met de anderen mee te doen (of dat nu werkt of niet) ?

Wat heeft een politicus zich te verwijten van met de anderen niet mee te doen (of dat nu werkt of niet) ?

Kijk naar de shitstorm die Zweden op zijn dak krijgt, en ze hebben geluk gehad dat ze gelijk hadden. Stel nu eens dat het in Zweden gaan divergeren was en ze daar 100 000 doden hadden gehad ?

Citaat:
Ik kan het artikel nu niet dadelijk terugvinden maar daar sprak men van de Aziatische & Europese variant. Dat er nog een ganse hutsepot van andere zijn, dat is natuurlijk een feit maar er zijn die 2 grote groepen. Mss ondertussen al meer dan 2 ook (grote groepen hé)
Lees dit:

https://nextstrain.org/narratives/nc...rep/2020-05-15

Daar wordt uitgelegd dat dat *hoogstwaarschijnlijk* niet waar was dat er twee varianten waren (met twee verschillende ziektepatronen).

Edit: ik zie nu pas de post van morte vivante. Blijkbaar is die mutatie toch actief.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 juni 2020 om 18:13.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden