Los bericht bekijken
Oud 19 juni 2020, 20:25   #294
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat mijn reactie over mezelf zou zeggen laat ik maar aan u over?
Jan, je weigert pertinent om uit te leggen waarom je zo graag abortus voor anderen aan banden legt, maar verwijs gerust naar de post waar je dat zou hebben toegelicht.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Jan deed dat in het verleden ook wel. Ik heb dat wel eens opgemerkt: Jan houdt er niet van ondervraagd te worden, hij ondervraagd liever anderen." Maar daar zou ik mij niets van aantrekken.
Jan heeft op de vraag geantwoord. Wil alice het niet lezen? Doet ze alsof? Is het een uiting van slechte wil?

Ik herhaal het maar nog een keer:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Al verschillende malen opgemerkt, maar u blijft hetzelfde leugenachtige refreintje herhalen: ik ijver helemaal niet voor een algemeen verbod; wel voor een verstrenging.

Wat de reden is, heb ik al vele malen aangegeven. Laatst nog maar enkele minuten geleden: abortus is het doden van ongeboren leven en daarmee kan ik als christen én als mens niet meer instemmen (tenzij heel uitzonderlijke gevallen als bij een medische abortus). Ik herhaal dus:
En anderen hebben mijn woorden wel begrepen. Waarom alice dan niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Jan gaat er immers van uit dat ook een embryo van enkele weken al een mens is die moet worden beschermd.

Jan vindt daarbij het beschermen van menselijk leven een hogere waarde dan de keuzevrijheid (op dat vlak) van de vrouw.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden