Discussie: mopjes
Los bericht bekijken
Oud 19 juni 2020, 20:29   #23
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Twee Bantoe-negers in Zuidelijk Afrika zijn onder elkaar een conversatie aan het houden over blanken en hun vermeende superioriteit.

"Ze hebben het nogal in hoog in hun bol over zichzelf, he? Wat denken die eigenlijk wel?"
"Je kan het hen zelf vragen, kijk daar loopt net een blanke langs".

De ene Bantoe loopt de blanke tegemoet. "Excuseer, maar ik heb een vraagje. Waarom denken jullie blanken eigenlijk superieur te zijn?"

"Tja, vriend, dat vergt nogal wat tijd om dit uit te leggen. Ik zal het evenwel doen aan de hand van een simpel voorbeeld. Zie je die boom daar? Ik leg er mijn hand op en jij moet er met alle macht een vuistslag tegen geven".

Zo gezegd zo gedaan, de Bantoe staat op het punt een ferme dreun tegen de blanke zijn hand te verkopen als die op het laatste moment zijn hand terugtrekt en de vuist van de Bantoe met volle kracht de boom raakt. Terwijl hij kreunt van de pijn vraagt de blanke of dit een antwoord was op zijn vraag.

De Bantoe keert terug naar zijn maat die hem vraagt of hij een helder en duidelijk antwoord heeft gekregen. "Zeker weten. Ik ga mijn hand tegen een boom zetten en jij moet er een klap tegen geven. Maarre, aangezien er niet meteen een boom in de buurt is zal ik mijn hand tegen mijn gezicht zetten".
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden