Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Als je al die abdicaties voor ziekenhuis verzorging leest, zijn we beter met een volledig geprivatiseerd gezondheidssysteem waar je zelf voor je verzorging betaalt he. Daar is iedereen dan vrij om de verzorging te kopen die hij wil, zonder al die verboden, tenzij je tekent dat....
Je zou kunnen zeggen: "sport doen ? OK, maar dat geeft honger, dan zou sport moeten verboden zijn voor al die die aan gratis openbare maaltijden deelnemen (want die gaan meer gaan eten), tenzij ze een brief tekenen dat ze hun eten zelf zullen kopen".
|
Euhm.......van die sport laat ik maar liggen.
Maar we zijn hier in West-Europa en er wordt hier voor bepaalde aspecten in de maatschappij,medische bijstand bvb,niet aan "individuele vrije markt" gedaan....Er waren REDENEN waarom onze voorouders die beslissing genomen hebben en ik zie geen redenen om dat weer af te schaffen...
Echter zitten we,voortschrijdend inzicht,met risicovol gedrag.DAT zou,door privé-verzekeringen moeten gedekt worden (zoals bvb sportactiviteiten) en er mag in mijn ogen inderdaad wat strakker opgetreden worden tegen gasten die bewust risicogedrag vertonen (roken is er ook zo eentje) en dan hopen dat de algemene ziekteverzekering (die brute pech ,ongevallen en consequenties van ouder worden moet proberen te verzachten) daarin meegezogen wordt.
Het alternatief....verbieden verbieden verbieden lijkt me uiteindelijk maar beperkt bruikbaar,en zal toch genegeerd worden....