Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2020, 11:13   #306
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Een moslim die ijver voor vrouwen achteraan op de bus vindt de zedigheid van vrouwen ook een hogere waarden dat de vrijheid om te zitten waar je wilt, waarom zou dit anders zijn dan wat Jan doet, het leven van een foetus hoger vinden dan het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen.
Er is dus geen verschil maar juist gelijkenis, vrouwen beperken in hun mogelijkheden.
Voor alle duidelijkheid, Jan en moslims mogen dit vinden, maar wanneer ze ook gaan handelen, door te ijveren voor hun opvattingen via politieke weg,
wordt het een zaak van alle vrouwen.
Jammer dat ze zo weinig vrouwen op dit forum zijn.
TFH heeft al een mooie repliek geschreven op wat u voor de zoveelste keer herkauwt. Ik breng het nogmaals onder uw ogen in de stille hoop dat u het deze keer met aandacht en overweging leest:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het verschil met uw voorbeelden is enorm.

Jan gaat er immers van uit dat ook een embryo van enkele weken al een mens is die moet worden beschermd.

In tal van aspecten van de maatschappij wordt uw eigen keuzevrijheid begrensd. Uw eigen keuzevrijheid mag immers anderen niet schaden. Ik mag bijvoorbeeld niet met een machinegeweer in het rond schieten op een grote markt omdat de kans groot is dat ik dan anderen dood of minstens verwond.

Jan wil dus niet per se de keuzevrijheid van de vrouw ontnemen, maar wil de foetus (die hij beschouwt als een volwaardig menselijk leven) beschermen.

Net zoals keuzevrijheid van mensen (of het nu mannen of vrouwen zijn) in tal van situaties wordt afgewogen tegen het beschermen van mensen die mogelijks leiden onder uw keuzes, zo weegt Jan het leven van de foetus ook af tegen de keuzevrijheid van de vrouw.

Jan vindt daarbij het beschermen van menselijk leven een hogere waarde dan de keuzevrijheid (op dat vlak) van de vrouw.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden