Los bericht bekijken
Oud 22 juni 2020, 07:26   #570
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Alsof ‘het volk’ bij verkiezingen een uniforme wil uitdrukt....
Idd, Bruno. Maar je kan er niet onderuit dat het Vlaamse volk vooral rechts stemt en het Waalse vooral links. In Vlaanderen is uiterst rechts in opmars. In Wallonië de communisten.

Bij elke peiling stijgt het Vlaams Belang. Sinds de verkiezingen maar liefst 9%. Dat is beduidend meer dan de N-VA verloor.
Het Vlaams Belang stijgt bij elke peiling terwijl de traditionele "grote" partijen er steevast op achteruit boeren. Het Vlaams Belang bekoort nu al bijna drie keer zoveel stemmen als de VLD. De CD&V, haalt geen 12 % van de stemmen meer. De N-VA zakt naar 20%, maar dat is nog altijd het dubbele van de VLD.

Als bijna 50% van de Vlamingen voor de twee separatistische partijen stemt, dan zit daar toch een zekere "uniformiteit" in.
90% stemt NIET VLD.
Bijna 88% stemt NIET voor de CD&V.
87,5% stemt NIET voor de SP.a.
90,6 % stemt NIETvoor de groenen.
92,7% stemt NIET voor de PVDA.

SP.A, CD&V, VLD, én Groen behalen samen 43,7%. Dat is beduidend minder dan Vlaams Belang en N-VA samen. Met ook nog de communisten erbij behalende de vijf partijen samen 51%. Een nipte meerderheid, maar is dat werkbaar?

Ik denk dat ik niet de enige ben die denkt dat deze peiling op een behoorlijk uniforme groep Vlamingen wijst die vooral de buik vol heeft van wat de traditionele partijen er gedurende bijna twee eeuwen van bakten.

Ik beweer NIET dat elk van die kiezers een fan is van het Vlaams Belang.
Ik beweer wél dat ze ALLEMAAL af willen van de traditionele woordbrekers die nooit anders deden dan hen in de zak zetten/zitten.