Geen realiteitszin
[]
Zelfs in de Vlaamse peutertuin, beste Hans1, kan, dankzij de vorige minister Vanderpoorten (VLD) gestart worden, onder het mom van het aanleren van een "vreemde taal", de Franse taal onderwezen worden. Gezien de steeds verminderende interesse van onze jeugd voor het Frans ten voordele van het Engels, gaat men nu onze kleuters het Frans met de paplepel ingeven. Het bedje voor de Franstalige Belgen, Franse burgers en andere Franstalige inwijkelingen in Vlaanderen moet, ten koste van alles, gespreidt blijven.
Leef ik nog in de 19e eeuw? Alle overheidsbedrijven, De Post, NMBS, Belgacom...staan allemaal ingeschreven als Franstalige bedrijven. Wat was de betekenis van SABENA? Juist, eentalig Frans. Wat is de voertaal in de hoogste regionen van het land, de Generale Staven bij het leger, gerecht, politie, ... Vraag ik een internationaal rijbewijs aan dan dien ik te naamtekenen onder en Franstalige tekst. Prins Philippe tekent met Philippe de Belgique. In het buitenland denkt men dat alle Belgen Franstalig zijn. Het gebeurt zelfs dat sommige interviews van een Franstalige op de VRT niet meer vertaald wordt. De openlijke (racistische) verfransingsstrategie van de Franstaligen is vervangen door een meer subtielere geruisloze en daarom ook veel gevaarlijker strategie waar Vlamingen met weinig zelfrespect en weinig respect voor de strijd die onze voorouders voerden voor gelijke rechten, zich, gemakshalve al dan niet gewild, door laten vangen. Het gevaar voor het verdwijnen van onze taal en kultuur is zeker nog niet verdwenen, integendeel. De verfransing van Brussel, de rand en verder leert ons dat het Franstalig imperialisme nooit zal ophouden. De splitsing van B-H-V is dan ook een lelijke streep door de rekening van de Franstaligen, daarom duurt het al zolang voor een oplossing gevonden wordt. Het eisen van zogenaamde rechten voor de Franstaligen in de Rand getuigt van minachting voor onze taal, kultuur, bevolking. Is het bewijs van hun verwerpelijk superioriteitsgevoel.
|