Los bericht bekijken
Oud 22 juni 2020, 12:26   #334
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Beste alice, u blijft zich vergissen. Keer op keer. Bericht na bericht. Ik ben zo vrij het nogmaals te herhalen: ik wil helemaal niets "opleggen". Als democraat bewandel ik de wegen die onze instellingen aangeven om naar verandering te streven.
Dat is denk ik waar sommige gelovigen in tekort schieten, wanneer u uw plan zou kunnen waarmaken, legt u wel degelijk religieuze dogma's op aan anderen. Ik veronderstel dat het ook niet enkel om een verbod op abortus gaat maar evengoed euthanasie verbieden en homohuwelijken, evengoed niet in overeenstemming met uw religieuze principes.

Nu, of dit mogelijk zou zijn hangt van een maatschappelijk draagvlak af wat zich zou vertalen in een politieke agenda, en beiden zie ik als onbestaand.
Maar dat is dan ook de discussie niet, het resultaat vanuit uw streven blijft gelijk voor wie uw religieuze dogma's niet tot eigen moraal rekent.

Ik vergiste me nergens in alleen duurde het wel even voor u duidelijk wilde zijn over uw streven.

Ik zie ook geen verschil tussen uw streven en dit van strikte moslims, met evengoed een door God gezonden agenda!
Waar staat voor u de scheiding kerk en staat voor? Geen bemoeienis met uw kerk?
alice is offline   Met citaat antwoorden