Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Integendeel, beste alice, ik ontken en blijf volmondig ontkennen: ik wil heus niets opleggen. Wel het recht uitoefenen waarover iedere burger in dit land beschikt: democratisch ijveren voor verandering.
En dat mag ik gerust doen vanuit een religieuze beweegreden. Of bent u de mening toegedaan dat de bestaande wetgeving die verbiedt?
En ja, ook moslims net als iedere levensbeschouwelijke groep mag daartoe ijveren. Om welke reden zou u de ene burger het recht geven op politiek actief te zijn en de andere niet? De wetgeving maakt op dit vlak totaal geen onderscheid. Of meent u dat wel?
|
Integendeel beste Jan? Uw religieuze dogma's maken een eind aan zelfbeschikkingsrecht inzake abortus voor vrouwen, en het is wel degelijk uw bedoeling dit te bereiken via politieke agenda. Niet dat dit een realistisch plan is, maar uw ambities zijn wel duidelijk, afschaffen die abortuswet!
Nu: naar moslims met dergelijke plannen gaat veel aandacht, misschien moeten Christenen ook eens nader bekeken worden? Niet omdat de meeste christenen zo denken, maar blijkbaar kleine subgroepjes wel.