Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
Het traditioneel cliché, met vreugde, met uiterste nauwgezetheid én met een merkwaardige standvastigheid in stand gehouden door Vlaams-nationalistische keffertjes :
“Walen zijn lui en de Vlamingen zijn de werkpaarden”.
Edoch,
Stéphanie (29) verhuisde naar Wallonië (2017?) : ‘Het beeld van “de luie Waal” klopt niet’.
Luie Walen
‘Er zijn verschillen tussen Vlamingen en Walen. Omdat we een tv-toestel hebben, betalen we nog kijk- en luistergeld, iets wat in Vlaanderen al lang werd afgeschaft (lacht). Walen zijn ook strenger als het aankomt op recyclage, maar ook dat is een pluspunt. Ik vind het wel jammer dat in Vlaanderen soms het beeld wordt opgehangen van de luie Waal. Ze zijn niet lui, ze leven gewoon op een ander ritme. En soms is het niet erg om die ingesteldheid te hebben, want in Vlaanderen moet alles snel gebeuren en is er veel minder tijd om te genieten. In de toekomst overweeg ik zelfs werk te zoeken in Wallonië, maar momenteel vind ik mijn huidige job nog te leuk.’
(Flair, 2018)
|
Wauw, de mening van een willekeurige Flair-lezeres.
Zij zal inderdaad sinds haar verhuis een volledig en correct beeld hebben gevormd over de gehele Waalse maatschappij. Becijferd en al.
En wat moet je in hemelsnaam aanvangen met zinnen als:
"Ze zijn niet lui, ze leven gewoon op een ander ritme."?