Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt
Geachte heren
Wat het onderwerp van deze draad betreft.
Goede Vlamingen kunnen in alle weersomstandig zonder moeite aarden. Een klaagwoordje over de wind, regen of sneeuw kan best maar mag de gang van zaken niet hinderen.
Een gezegde van de Noren luidt trouwens: "Er bestaat geen slecht weer, enkel slechte kleren". Dit werd vertaald zonder behulp van de "Goochelvertaling"
Met mannelijke groeten
|
"Er bestaat geen slecht weer, enkel slechte kleren", ... zeer goed gezegd, ...wijze mannen daar in het Noorden !
Het probleem stelt zich echter als een golf van hitte zich voordoet alhier, iets waar de mannen in het Noorden minder last van hebben, vermoedelijk.
Mijn eerste reactie bij overdadige hitte, is dan ook alle kleren uit te spelen, zelfs spiernaakt mijn inkopen te gaan doen in delhaize, ... ttz wel met muilband aan. Maar ja, naaktheid, mijn buren nemen daar aanstoot aan en wentelen zich in een rare diepe schaamte, ... het is zelfs bij wet verboden, alsof het aanschouwen van naaktheid de rechten van de mens schendt ...
... alhoewel, ik bedenk nu, mocht mijn buurvrouw aan de linkerkant hier naakt beginnen rondlopen bij overdreven hitte, dan krijg ik vermoedelijk last met mijnen aap, met het risico dat diee uit zijn kooi breekt, maar dit terzijde.
Heer Koenaard,
bij deze heb ik een vraag omtrent de spreekterm parasol (para:afhoudend,tegen ; sol:zon) als bescherming tegen zonnebrand, ... heb ik altijd al een vreemde en taalsgewijs een vervuilende term gevonden.
Weet u in de nederlandse taal een beter woord hiervoor of kan u een beter woord bedenken ?