Los bericht bekijken
Oud 28 juni 2020, 08:06   #477
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een zekere perceptie was er al voorheen.
Niet dat net de ene een aanhangsel was van de andere, of de andere van de ene.
Misschien dat voor sommige naïevelingen het erg verschieten was, dat de mogelijkheid bestond, zoals ze bestond in vb. Oostenrijk, dat een partij met voldoende kiezers achter zich, toch kan participeren aan de uitvoerende macht.
Reken maar dat het geen toeval is dat de zelfverklaarde democraten zoveel moeite doen om de N-VA aan "extreemrechts" te klinken. Ofwel snoept de N-VA kiezers af van het racistische Vlaams Belang, ofwel andersom. In beide gevallen is de N-VA ook vanzelfsprekend racistisch.
Wie ging lopen met de helft van de stemmen die de traditionele partijen de laatste 20 jaar kwijt speelden, daar wordt niet over gepiept.

Alle traditionele partijen doen het in hun broek van schrik als ze nog maar dénken aan de volgende verkiezingen. En toch zullen ze, vroeg of laat, komen. De kapiteins van de Belgische Titanic sleuren hun gezworen vijanden liefst mee in de donkere, dreigende dieperik.

Laat de naiëvelingen met hun goede hoop nog maar enkele jaartjes in de waan dat het allemaal wel weer goed komt met hun geliefde belziekske. Het is toch altijd al "goed" gekomen? Of niet soms? Zelfs na 541 dagen. Uiteindelijk zijn de naïevelingen niet de enigen die geloven in een duizendjarig rijk. Ze hebben dus nog 800 jaar de tijd om beter te doen dan Hitler beoogde.

Ikneem liever Bruno Yammineernstig. Het kopstuk van de BUB die enerzijds opschept over de onverbreekbare Belgische volksgeest, en anderzijds een regering met de N-VA bepleit. Hij schreef in oktober 2016 het volgende op dit eigenste forum:

Citaat:
Ach, ik wil hier duidelijk zijn. Vlaamse onafhankelijkheid is niet zaligmakend. Dat ik dat im- of expliciet zeg, levert mij - onterecht - het etiket ''belgicist'' op. Maar ik wil hier heel duidelijk zijn. Ook voor mij is België een artificiële constructie die binnen afzienbare tijd - tussen nu en twintig jaar - wordt opgedoekt. Dat is een onontkoombaar feit.
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=25

Tja....Het is min of meer duidelijk waarom Bruno de N-VA persé in de federale arena wil, zeker? Wat Michel niet lukte, daar slaagt Grand Bouche misschien in?
Hopelijk stoot De Wever zich geen twee keer aan dezelfde steen. Zelfs een ezel is slimmer.