Het scenario van "tienduizenden job bedreigd"-discours,hoewel heel reeel, is natuurlijk "ondergelopen" in de Covids-crisis waar letterlijk miljoenen jobs bedreigd zijn en .Het valt ook te vrezen dat opnieuw een aantal Europese autofabrieken ovebodig zullen zijn,"electrisch" of niet.Dat heeft met een marktwerking te maken die al bezig was van voor de covids-crisis.
De laatste jaren zagen we hoe zowat alle autofabrikanten in fusiegroepen bij elkaar begonnen te kruipen.Deze pogingen om nog wat aandeelhouderswaarde te bewaren kunnen uiteindelijk niet het gebrek aan technologie verbergen van verschillende van die groepen(Maar ik denk nu speciaal aan de FSA-groep die me in werkelijk heel existentiele problemen lijkt te zijn)
Het is eigenlijk ongelofelijk te zien hoe weinig de grote autogroepen te bieden hebben op technologisch vlak hoewel ze allemaal al minstens 50 jaar wel eens wat "electrische auto's" voorgesteld hebben op autosalons......
....en nu moeten ze in Azie,bij een paar toeleveranciers gaan "bedelen" om de beschikbare accupakketten...
Tot voor kort moesten toeleveranciers "bedelen" om te MOGEN leveren aan hunne verhevendheden,de automerken......
Wat een verschil...enkele van die keizers hebben geen kleren meer aan en we ZEGGEN het hen nu ook.
