Discussie: werkloosheid
Los bericht bekijken
Oud 14 februari 2005, 11:23   #1
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard werkloosheid

Beste professor Storme,

Vindt u het aanvaardbaar dat in het kader van de werkloosheid een fiscale maatregel genomen wordt namelijk: fiscaal wordt gestimuleerd dat er 1,5 jobs per gezin zijn. M.a.w. het verschil netto tussen 1,5 en 2 full-time banen wordt sterk verkleind.
Het mag duidelijk zijn dat nieuwe banen niet zomaar uit de lucht vallen en er een echt probleem is. Ik ben er mij van bewust dat vrouwen zullen zeggen dat die halve baan meestal hun deel zal zijn en dat de vrouwenemancipatie een stap terug moet.
Echter in het onderwijs voelen wij dagdagelijks aan dat er echt nood is aan minimaal één ouder, die tijd heeft en maakt voor de opvoeding van haar/zijn kinderen.Een kind afzetten aan de schoolpoort, los het maar op, wij lukken er hoe langer hoe minder in.
Bovendien komt er tijd en rust in het gezin. Het afwezig zijn (schuldgevoel)voor de kinderen moet niet meer met dure cado's afgekocht worden. Een ziek kind wordt opgevangen. er is ijd voor te helpen, een luisterend oor.
Ik ben er mij wel van bewust dat dit misschien een stap terug is , ook in de fiscaliteit van het gezin maar moeilijke tijden vragen doortastende maatregelen.
Dit lijkt mij een kindvriendelijke en arbeidherverdelende maatregel.

MVG
boerenverstand is offline