Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Omdat je in belgie veel meer terugkrijgt dan in die andere landen? De meeste landen op een gelijk niveau als belgie betalen min of meer hetzelfde.
Deeudd wrong answer, ... ik heb niet echt de indruk dat ik als ik in Engeland, Duitsland, Oostenrijk of Nederland rondloop ik me in een ontwikkelings land bevind, ...
Het goeie antwoord is natuurlijk dat wij zelf een ontwikkelingsland in het zuiden hebben en gelukkig dat we daar mee zijn. Je kan het nog het best met een corrupte afrikaanse bananenrepubliek vergelijken ook.
Je pompt poen in de regio, en je blijft dat doen, alleen komt er niks uit, bovendien hebben ze nog een groot bakkes ook en vragen ze steeds meer.
Belgie is ingewikkeld hoor en zo een systeem zou volgens mij redelijk openstaan voor gesjoemel, iets waar ze kampioen zijn in belgie.
België is inderdaad ingewikkeld nog een reden waarom er zo veel geld wordt weggesmeten, Daarom moet het ook simpeler, en als het simpeler is, is er minder ruimte om te sjoemelen. Als alles zwart is, moet je afkomen, dat dat van u toch ook wel donkergrijs is.
Vergeet niet dat je veel terugkrijgt, 1 vd beste onderwijs systeemen ter wereld, vd beste gezondheidszorg, vd beste sociale bescherming,... Zoiets kost nu eenmaal geld.
|
Beste onderwijssysteem, voor Vlaanderen is dat zo, ja, de cijfers gezien onlangs gepubliceerd, ?
Onze waalse vrienden trekken weeral een ons algemeen gemiddelde flink naar beneden, zo ver zelf dat den belgiek in zijn geheel flink achter de hollanders hangt... goe systeem zou ik zo zeggen.. . sjans dat er ook nog rekening werd gehouden met de regio's en we op die manier de echte score mochten aanschouwen...
Gezondheidszorg, ja die is niet slecht, maar onzen oostendse minister van de zee gaat wel nieuw goeie medicamenten verbieden. In Italië bv, is naar den docter gaan gratis ! Je moet wel je eigen dokter kiezen en die kan niet meer dan X patiënten aanvaarden. Simpel , gaat gefoefel tegen...
Sociaal opvangnet, ja dankzij dat mogen we OCMW spelen voor de rest van den aardkloot, ik zou dus maar dringend eens iets gaan doen aan dat sociaal vangnet, ipv econoomie ondersteunende bedrijven te steunen door ze wat minder te laten betalen...
Worden hier vooral de parasieten van het systeem in leven gehouden, een bijzonder gezonde situatie ...