Los bericht bekijken
Oud 1 juli 2020, 16:50   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard Hoe zal men in de toekomst onze generatie veroordelen?

De discussie over de koloniale periode die we nu meemaken, toont weer eens aan hoe men alles uit het verleden bekijkt door de bril van vandaag, men oordeelt, en vooral VERoordeelt zaken met de normen en waarden van vandaag.

Normen en waarden evolueren echter voortdurend: je kon 25 jaar geleden probleemloos roken op trein, werk, café: vandaag krijg je niet alleen een zware boete, maar ook zeer kwade reacties van de anderen als je dit doet.

Het doet me de vraag rijzen hoe WIJZELF over 100 en zelfs maar 50 jaar zullen worden beoordeeld. Ik acht bijvoorbeeld de kans bestaande dat men ons zal wegzetten als barbaren en dierenbeulen omdat we dierlijk vlees eten (het is zo dat ik zelf graag en veel vlees eet, hoewel ik respect heb voor vegetariers) Ik stel vast dat er steeds meer dierenrechtenorganisaties komen die ageren tegen slachthuizen, vroeger werden ze weggezet als extremisten, en dat is nu bvb al veel minder het geval, terwijl het aantal vegetariers steeds stijgt.

Hoe denken jullie dat er in de toekomst naar ons zal worden gekeken? Wat zal men verafschuwen aan onze generatie?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden