https://businessam.be/franse-groenen...n-met-vliegen/
Bij de Franse groenen zijn ze dat ganse model van "vliegerdevlieg" ,dat overigens op dit eigensten moment weer aan het opstarten is,kotsbeu.
Hun argumentatie is dat dit model gewoonweg ingaat tegen alle politiek over "beperken van de CO2-uitstoot",en overigens,het is bewezen,komen als het misgaat de kosten toch weer bij de overheid terecht.
Hun voorstel is dat iedere burger jaarlijks een aantal vliegkilometers toegewezen zou krijgen en indien opgebruikt zou de burger moeten wachten op volgend jaar.
De Franse groenen zijn tegen verdere luchtvaart-taks-modellen omdat dit betekent dat "rijken" dan gewoon zoveel verder vliegen als ze willen en de rest niet....
Ikzelf ben eigenlijk ook tegen het "vliegerdevlieg",zelfs geheel los van de CO2-uitstoot.Ben in mijn ganse leven nog maar 2 keer op een vliegtuig gestapt voor het WERK.De huidge crisis heeft,inderdaad,getoond hoe de overheid (ik dus) uiteindelijk betaalt voor......ja....voor wat eigenlijk.En het zou iedereen goed doen om gewoon eens te gaan KIJKEN wat vliegvelden doen met hun ganse omgeving.Voor wat eigenlijk wetende dat de meeste gekreeerde "jobs" daar door iets heel onnozels op de helling komen te staan en bovendien,in veel gevallen,ook nog "genieten" van allerlei fiscale vrijstellingen en subsidies....Dit is economisch ZINLOOS.
Daarom ben ik persoonlijk dat Franse groenen voorstel genegen (kijk eens aan,Kelt vindt een "groen" voorstel goed,in deze tijden kan echt alles) en zou het zelfs uitbreiden met een "cadeautje" voor de "gewone man",namelijk dat een burger zijn toegewezen vliegkilometers kan verkopen aan iemand die dat nodig heeft.....
Als je bedenkt,dit Franse groene voorstel zou betekenen dat vliegverkeer enkel kan groeien of dalen samen met de bevolking.Kijk,DAT is nog eens een objectiveerbare pararameter....
En ik ben virulent tegen MEER taxatie,omdat dit enkele "de staat" vetter maakt...