Los bericht bekijken
Oud 4 juli 2020, 12:55   #3896
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het virus volgt steeds hetzelfde patroon ongeacht lockdown of niet. De VS is een groot land, het begon in New York daar zie je dat de situatie onder controle is. Het verschoof zich naar het Westen en Zuiden waar de epidemie nu op volle toeren draait. Ook Latijns-Amerika is nu aan de beurt. Je ziet ook dat het op gang komt in Zuid-Azië. Ik vrees dat Afrika als laatste aan de beurt zal zijn.

Ik denk dat je dit virus enkel kunt tegenhouden met een "superlockdown" zoals in Wuhan, waarbij niemand zijn huis uit mag, eten voor de deur geplaatst wordt, alle verkeer van en naar de stad onderbroken werd, etc.

De "softe" lockdown in Europa, de VS, Afrika, etc. houdt het virus niet tegen. En het komt met zo'n snelheid, eens het doorbreekt, dat de maatregelen bijna altijd te laat komen. die lockdowns vertragen het virus wel, maar uiteindelijk komt toch iedereen aan de beurt, tenzij je alles plat legt zoals in Wuhan. Ik ben geen viroloog maar dat is een patroon dat je nu toch toch overal ziet.
Er zijn weinig streken met een "tweede golf". Iran, maar dat is een gigantisch land, en je ziet dat de huidige golf in heel andere gebieden toeslaat dan de eerste.

Wat mij betreft de oudjes beschermen, en gaan voor groepsimmuniteit. Eens de meeste het gehad hebben is de kans op een tweede golf zo goed als onbestaande.

Maar ja ik hoor nu ook al stemmen om een lockdown op te leggen bij de volgende griepgolf... het wordt een soort religie.
In Maurice DH zijn laatste video laat hij kaarten zien hoe het griepvirus zicht verspreidt over de wereld. Het coronavirus blijkt dit goed te volgen.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden