Los bericht bekijken
Oud 5 juli 2020, 23:03   #2
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Nogal wat gepensioneerde zelfstandigen halen wat extra inkomsten uit verhuur van woning(en). Maar blijft dit duren?

9/11/2014: arrest van het europees hof van justitie, ondertussen is een boeteprocedure opgestart tegen de Belgische staat.

Wat gaat het worden? Gaat de Belgische staat de boetes die onvermijdelijk gaan volgen gewoon betalen of gaat men de inkomsten uit huurwoningen beschouwen als een inkomen en dit bij de inkomstenbelasting bijvoegen? Inkomsten uit verhuur lijken me hiermee gehalveerd te worden.

Als ik dit verkeerd zie weet ik het graag.
Ik spreek nu helemaal tegen mijn eigen portefeuille. Maar ik begrijp dat dat zou beslist worden ......het zijn toch inkomsten of wat anders ? Stel dat ik een camping koop met de bedoeling om daar kampeerplaatsen en stacaravans te verhuren dan denk ik niet dat ik dat in het zwart mag doen. Ik zal dan belastingen moeten betalen op die opbrengst.
Zelfs op je kapitaal intresten moet je belastingen betalen dus waarom eigenlijk niet op huurgeld ?

Maar van mij moet het niet want dan zal ik mijn inkomen serieus wat zien dalen ......Verkopen zal dan ook wel wat minder makkelijk gaan want velen die nu kopen als belegging gaan dan wegvallen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 juli 2020 om 23:06.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden