Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX
Dat "handjes-hakken" was, en is nog steeds 'n Arabisch-islamitische gewoonte.
|
Ja ,dat weet ik...
Citaat:
Ook vergeet je even na te denken over wie eigenlijk die afgehakte-hand-persoon oplapte na 't afhakken, want de kennis om zo'n wonde te hechten, waaraan je binnen de kortste tijd doodbloedde, ontbrak bij de inheemsen.
|
Ik weet niet waarom jij mij aanvalt,we zitten in hetzelfde kamp wat Leopold II betreft....
Die afgehakte handen die de soldaten van de force publique moesten binnenbrengen was om aan te tonen dat zij geen kogels nutteloos hadden verspild of hadden achtergehouden....
Van een dode een hand afhakken was dus een bijkomende handeling voor die soldaten om hun afgeschoten kogel te verrechtvaardigen,en doden blijven sowieso dood...
Dus ik begrijp uw aanval hier niet,ik doe enkel een vaststelling en geef helemaal geen goedkeuring aan zulke praktijken...

Citaat:
Zou 't niet ironisch zijn dat er enorme "herstelbetalingen" toegekend (gaan) worden aan dat land voor de geleden schade, door alle Belgen, ook degenen die Leo II (en zijn vreselijke koloniale bewind, dat in geen enkel opzicht verschilde van elke andere kolonie destijds) zo vaak opgevoerd hebben om de legitimiteit van België in vraag te stellen.
|
Het mag zijn wat het wil,ik klaag gewoon het verleden aan,gij toch ook...
Het moet gewoon benoemd worden zoals het gebeurd is,en niet zoals wij het 50 jaar geleden geleerd hebben...
De waarheid heeft zijn rechten...
Citaat:
Ja, ook jij tast dan diep in de beurs.
Over in eigen voet schieten gesproken...
Ik zou iig andere argumenten aanbrengen om Vlaanderen onafhankelijk te maken.
|
Straffe uitspraak,u richt zich wel duidelijk op de verkeerde persoon,maar het is u vergeven...