Discussie: #nomask4me
Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2020, 10:24   #1
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard #nomask4me

Ik volg de redenering en breng er ook respect voor op. Ik wil mijn kans op besmetting echter zo laag mogelijk houden en kies er daarom voor om geen masker te dragen. Hoe kleiner de kans dat ik besmet geraak, hoe kleiner de kans dat ik iemand zal besmetten.

Het gaat over mij én over de vele anderen, hun ouders en grootouders.

Ik heb tijdens mijn studies en in het begin van mijn loopbaan dikwijls in labo's gestaan waar proeven werden uitgevoerd met 'gevaarlijke' stoffen ... handschoenen, mondmaskers, ... en telkens werd nadrukkelijk gemeld dat we moesten oppassen want dat we door het dragen van het mondmasker véél frequenter ons gezicht aanraken en daardoor gevoeliger zijn voor de 'gevaarlijke' producten. Vervang deze 'gevaarlijke' stoffen gewoon ff door Covid 19 en je weet waarom ik het complete onzin vind.

Sommige, voor sommige, topvirologen zeggen dat een mondmasker dragen enkel nuttig is voor mensen die reeds gecontamineerd zijn en met minder dan 100 nieuwe per dag in België is de kans nihil dat jij er deze maand nog één gaat tegenkomen.

Andere biologen zeggen dat gecontamineerden die een mondmasker dragen zichzelf vergiftigen.

In een omgeving zoals een hospitaal, labo, ... heb je het over totaal andere condities dan in een supermarkt.

BTW, ik heb mezelf net een Bentley, een Bugatti en een Rolls besteld ... want de kans bestaat dat ik deze maand de lotto win.
U catch my drift?

Het komt er alleen op aan om voorzichtig te blijven en de ene doet dat overtuigd mét en de andere overtuigd zónder mondmasker. Indien iedereen die voorzichtigheid aan de dag zou leggen, was het probleem misschien al van de baan. Verplichten is geen juiste optie!
#nomask4me
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  107802660_3212877075500603_8631390549612770250_n.gif‎
Bekeken: 93
Grootte:  63,8 KB
ID: 112575  

Laatst gewijzigd door Gun : 13 juli 2020 om 10:31.
Gun is offline   Met citaat antwoorden