De overheid is met kop en schouders het meest verlieslatende bedrijf in de samenleving. Het slechtst-presterende bedrijf. Het bedrijf dat het grootste deel van de economie feitelijk TEGENWERKT. Stokken in de wielen steekt. Als een dood en altijd aanwezig gewicht in een kruiwagen. Sabotage is nog erger dan niks doen.
En dat is OPZETTELIJK. Het doel van overheid, de bestaansreden van overheid, is andermans producten kunnen kopen zonder genoopt te zijn tot ervoor gevraagde tegenprestaties, zonder genoopt te zijn tot onderhandelen / overeenkomen over producten en prijzen.
In deze, mijn optiek, is heel dit corona onderwerp niks meer dan een excuus tot verder inperken van burgervrijheden, extreem gepropagandeerd in de media (quasi elke publicatie van elke organisatie die aan de Sinterklaas kant zit van de overheid, hamert elke dag met hun propaganda hamers hetzelfde als knapen in één koor: de "blijf in je kot", de "mondmaskers", de ophemeling van "Zorg", werkelijk overal verwijzingen, op borden langs straat en op de vensters en deuren van de gebouwen van de Sinterklaas-zijde organisaties, op dure panelen professionele propaganda), om burgers het te doen accepteren/als een nieuwe "normaal" beschouwen.
FULL STOP.
Daartegenover, met absurd schril contrast, is de epidemie totaal niet te merken. Ik heb geen lijken zien liggen, geen ambulances halve straten zien afvoeren. Ik ken zelfs niemand die het virus heeft gehad / eraan is gestorven, en ik kom met nogal wat mensen in contact, op en buiten werk - ik dweil dagelijks 60 km af doel werk en een aantal tweedehandsspullen winkels en supermarkten voor het nodige. Voor de sport en als een soort bijverdienste beoogd voor later - ik poog me nuttig te maken, ook in vrije tijd. Elke dag ontmoet ik enige dozijnen zelfde mensen, zelfde doelen. Ook oudere (70-80 jaar).
Alles wat ik de voorbije paar decennia heb geleerd, ongeveer sinds ik dit forum voor het eerst bezocht, leidt maar naar 1 enkele conclusie: dat overheid moedwillig die zogenaamde "domheden" bedrijft. Het waarom is heel simpel: in dit epidemie geval is dat de vrijheden van burgers verder inperken. Kijk naar de propaganda, die heeft het sinds een maand of zoiets zelfs over "de wereld na corona". "nooit meer hetzelfde". Ik interpreteer dat als die vrijheden permanent opgeheven.
Welkom in communistische / fascistische wereld, waar de overheid je leven domineert en je tot dwangarbeid brengt. Ja, een boete van Staat is voor een presterende in de economie een gedwongen arbeid voor niks.
Het Moskou ten tijde van het WarschawPact / de Koude Oorlog, is hetzelfde als het huidige "MOET van Europa".
Bijgevolg, vind ik die 1001 discussies over specifieke virus / corona / "maatregelen" compleet en totaal naast de kwestie.
Zo compleet ernaast dat het absurd is. Via een analogie: alsof 2 mensen met elkaar discussieren over de kleur van hun kousen en schoenen terwijl rondom hen een Dresden vuurstorm woedt.
Dat is waarom ik maanden terug, bij het begin van dit totalitair verhaal van Staat, een onderwerp maakte met de titel "Waarom legde de politiek in andere griepjaren de samenleving niet plat? ?"
En waarom ik ook zei dat het niet het virus is dat de samenleving plat legt, maar de overheid.
Hop naar de avonden van het voorbije weekend en vandaag. Ik passeerde massa's mensen voor horeca zaken. Zittende met veel aan kleine tafeltjes, met de schouders tegen elkaar, niemand mondmasker. Ik zag groepen jeugd (scouts ed), ook op kerkpleinen, zittende op de grond tussen allerhande zakken, opeengepakt alsof het stortregent en er is één parasol. Dit is allemaal in de vrije tijd sfeer. De "luxe" sfeer zeg maar. En dan, in een supermarkt, waar mensen gaan om letterlijk broodnodige zaken te kopen, MOETEN klanten 1.5 m afstand houden en MOETEN klanten sinds zaterdag ook een vod voor hun mond hebben.
In 1 van de 2dehands zaken die ik dagelijks bezoek, werkt een vrouw van middelbare leeftijd aan de kassa. Zij, als personeel, MOET al sinds het begin een mondmasker dragen. Maar (net als bij mij) maakt dat dat er damp komt op de brilglazen, en ze is genoopt tot de bril op de punt van haar neus te zetten, maar ziet dan slecht. Resultaat: alle 5 stappen fouten aan de kassa. Massa's tijdverlies om te corrigeren. Fout gelezen prijzen, niet geziene koopwaar, foute geld teruggave, de rij wachtendend groeit, ze raakt gestresseerd, maakt nog meer fouten, enz. Ik heb er de voorbije maanden vaak compassie mee gehad. Het leven van een sociaal tewerkgestelde, afhankelijk gemaakt, keuzevrijheid sterk ingeperkt, onder het juk van de overheid. En die laatste, die bende, heeft dan nog de lompe onbeschaamdheid om dag in dag uit zichzelf als "sociaal" te stempelen.
Dit alles, heel bovenstaande, heeft me erg vyandig gemaakt tegen overheid. Ik zie overheid als een acute dreiging voor de samenleving. Een recept voor rampen / conflicten. Niettemin ben ik eerder praktisch dan boos, eerder luchtig dan ernstig, en plaats ik de dingen in humoristische kaders.
Zo ook vandaag. Zoals gisteren hier ergens gezegd: ik heb zaterdag uit een stuk hoog% elastaan stof, gevonden diezelfde dag savonds op een sluikstort (voor het hekken van een kringwinkel), een "gezichtsmasker" geknipt. Heel gemakkelijk wegens rekbaar en gewoon te knopen, niks te naaien, geen sluiting nodig, 0 werk.
Daarmee ben ik vandaag 1 winkel (de andere 2 lieten me aan de ingang door zonder masker) binnengegaan. Met mijn ogen/bril er ook onder, als een overvaller. De elastaan rekte genoeg uit om zelfs prijsetiketten te kunnen lezen, cashmunten te kunnen herkennen. Om dezelfde reden is het ook totaal nutteloos als masker. Maar het is volgens de staatsblad wet: een "doek".
Mensen sloegen aan het lachen. Het personeelslid aan de ingang stemde in met mijn kritiek (piek besmettingen geen verplichting, dal wel), maar zei dat ze moest. Dat ervaar ik positief. Zie ik als een opsteker. Want dat; is iets waar totalitairen, de "Commies", erg bevreesd voor zijn. Dat hun (wan)daden belachelijk worden gemaakt. Geridiculiseerd. Zo openlijk belachelijk, zo onweerlegbaar, zo overduidelijk juist. Hetzelfde motief van de Charlie Hebdo aanslag.
Nu ben ik een t shirt aan het aanpassen, met op de rug een grappige en bondige slogan tegen overheid, een "directly to the point". Met velcro eraan vast (ik wil er nou ook niet hele dagen mee rondrijden).
En dat ga ik dragen telkens ik die vod voor mijn mond moet houden.
Aan de hele andere kant, de ernstige kant, ik ben niet zorgeloos. Ik hoef geen winkelkar-verplicht kleuterbehandeling om afstand te houden tot andere mensen, ik zag vaak genoeg af winkels binnen te gaan, omdat er zoveel volk buiten op straat stond aan te schuiven en het hard waaide. Die 1.5 meter "sociale afstand" propaganda-kul blaast een harde wind als blaren tussen de sparren weg.
Niet raar - ik wil niet ziek worden, of zomin mogelijk virusjes opdoen.
Voor de rest, doe ik gewoon wat ik altijd doe. Zaterdag heb ik de hele dag tot savonds laat enige zaken zitten repareren. Nadien, quasi middernacht, toch nog weg, het was 2 uur snachts toen ik weer thuiskwam. Ook veel volk snachts nabij en in stad.
Zie, ik heb de Rotoverheid dwingelandij niet nodig. Niemand eigenlijk, want niemand wil ziek worden. En zo aanbeland bij de grote leugen.
Wie zorgde voor mensen concentraties: de overheid. Die hielp het virus, al van dag 1, toen ze gedwongen sluiting van winkels aankondigde, en zo voorspelbaar als wat, mensen die het hoorden stante pede aan het hamsteren sloegen, leidende tot enorme drommen in supermarkten en regelrechte chaos.
De StadsCommies hebben fietspaden herdoopt tot voetgangerspaden, en autostraten herdoopt tot fietsstraten. Resultaat is leeg fietspad en overvolle autostraten, auto's die tussen drommen fietsers rijden en niet mogen inhalen.
2 meter verder, 2 meter baanruimte ongebruikt.
Gisteren gezien, Gent, Lousbergkaai (dat is naar Vlaamse Kaai, zuiden Gent, langs waterlopen Visserij/Achtervisserij), een meter baanbreedte is herschilderd naar voetgangers, door paaltjes met plakkaten gescheiden. Zelfde scenario: geen kat op dat stuk baanbreedte, en auto's die fietsers niet meer kunnen inhalen - ze zitten in elkaars weg. Ze zitten opeen.
Dat zijn geen spreidingsmaatregelen, maar concentratiekampmaatregelen.
De Grote Leugen
https://en.wikipedia.org/wiki/Big_lie strategie, herinner je?