Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique
Ik mocht als kind ook buiten spelen. Ik leefde in een doodlopende straat. Mocht door de weien met koeien lopen. Elk weekend en/of woensdagnamiddag spelen op een boerderij, waar ik naar toe fietste of door het veld te voet naar toe ging. Thuis hadden steeds een hond, soms is één kat, een pony en paarden.
Toch ben ik allergisch. Hooikoorts met rond mijn 12 jaar een astma aanval. Verdict: allergisch aan graspollen, kattenhaar en paardenhaar. Na het ponyrijden moest ik in bad en kleren in de was. Ik niesde tot bloedens toe en mijn ogen pikten pijnlijk.
Ik ben de enige thuis die hooikoorts heeft, ben wel de laatst geborene.
|
Spijtig voor je, al is je aandoening wsl een uitzondering voor iemand die z'n jeugd 'buiten' heeft doorgebracht.
Ik heb nog regelmatig contact met 4 maten van toen en geen enkele ervan heeft een allergische aandoening.
Als uit het bovenstaande c/p-onderzoek blijkt "dat kinderen die opgroeien op een boerderij veel minder last hebben van allergieën en astma dan kinderen die opgroeien in de stad", ben jij mss met iets in aanraking gekomen dat je immuunsysteem misleidde en dus niet kon reageren wanneer het nodig was.
Ik ben geen dokter, maar mss kan iemand die meer vertrouwd is met deze materie, uitleggen op welke manieren dat kan gebeuren.