Discussie: Twee soorten Belgen
Los bericht bekijken
Oud 16 juli 2020, 16:16   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Voor de honderdste maal er zijn ook nog andere allochtonen dan Marokkanen en Turken.
En ken jij veel Marokkanen die bij vervelende probleempjes naar Marokko gaan vluchten buiten hier of daar een zware terrorist ? Naar een land waar ze omzeggens niemand meer kennen (zeker niet de derde generatie)? En waar de straffen nog strenger zijn als hier ? En er U lang wegstoppen lukt ook niet gauw want als ze willen hebben ze U daar rap te pakken dat hebben we al genoeg kunnen ondervinden.

Ik vraag me dan ook waarom er hier dan zoveel Marokkanen in onze gevangenissen zitten en die niet vlugger ribbedebie zijn ?
Ja, er zijn ook andere allochtonen. In mijn straat tel ik een tiental nationaliteiten. De Marokkaanse in de meerderheid, als 'k mij niet vergis.
En ik had het over de Marokkanen.
Jaarlijks tijdens de zomervakantie is er de uittocht. Moesten ze Marokko binnen mogen dan vertrekken ze, corona of geen corona.
Als kind van Marokkaanse ouders hier wordt geboren dan wordt ook de Marokkaanse nationaliteit aangevraagd.
Waarom ? Omdat als ze op reis vertrekken naar Marokko de autoriteiten, ambtenaren wel eens lastig kunnen doen. En er is ook het aspect erfenisrecht.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden